lördag 22 mars 2008

Good to be back!

Under gårdagen så var det dax igen för en utfärd.Vi begav oss till chichen-itza
en maya stad som är ca 1000 år gammal.
Dom gamla indianerna var förvånadsvärt väl framme vad det gällde tideräkning och astronomi.
Offertemplet som syns på bilden är också precis utnämnt till ett av världens sju underverk.
2 ggr per år (vår o höstdagjämning) så gör solen en illusion så att det ser ut som en orm ringlar sig upp för templet.
Vi hade turen att vara här just en sån dag.

Scooters gamla slagdänga good to be back dundrade igång i öronen när jag i morse tog mig an motorvägen igen för lite hojande.Tre dgrs vila hade förkylningen fixat åt mig.Körde 8 min x 8 avslutade dock passet med lite hemlig ingarvs gp träning.
Kan ju avslöja att den innehöll mjölksyra och satan vad ovan man var vid det.
Gick nästan löjligt sakta emellanåt.Tur att det i alla fall är en månad innan skarpt läge.
Passet i siffror 2,10min avgpuls 154 maxp 177 avg speed 32 dist 70km speedmax 49,3 snittvärme 23 grader
Nu börjar resan gå mot sitt slut så i morn så blir sista cykelpasset och på måndag kväll bär det hemåt.

Inga kommentarer: