onsdag 2 april 2008

Väggtest!!!

Efter att min kära väckt mig tidigt med frukost på sängen så begav jag mig iväg för distans med cykelcrossen som sällskap.
Öijer tycker att jag väggar allt för sällan så i dag hade jag beslutat mig för att göra ett litet test.
Jag la upp det så att jag rullade på i 130-140 puls på platten och körde på lite hårdare i backarna som är rätt många på dagens rutt.
Rutten gick över rexbo-sågmyra-baggbo-rättvik-nor linder-leksand-rälta-bäsnan

Jag började med att ta mig till rättvik(4 tim) på endast vatten för att där hålla igen lite på fikat men en macka o två koppar kaffe vart det(utan honung dock)
Körde sedan två tim till utan varken vatten eller annat.
började då dock känna mig lite krispig så jag drack då en del vatten då o käkade en kaka.
Men nu j-vlar var det dax nu skulle jag mot den berömda.

Försökte nu öka fart o puls något och lyckades hålla 1,30 till, men då började jag bli så snurrig att jag vinglade och såg rätt suddigt så jag vart tvungen o stanna där.
Hällde då i mig ca ca 0,5 l vatten o åt sista kakan rätade då upp mig och körde på i god fart tillls jag kom hem ca 30 min senare.
Började dock skaka o frysa innan jag fått av mig kläderna och var vid det laget vrål hungrig o törstig som fan.
Så jag kastade in allt jag kom åt.(o de var en del).

Slutsatsen för mig blir då att bara man sköter dryck o energi intag så är det inga problem o mata på i princip hur länge som helst.
(Men vägg proffset öijer får väl visa hur det går till nån vacker dag) :)

Passet höll på i 8 tim och ca 17 mil han jag köra.
och snittpulsen landade på 134
Bena käns faktiskt okey så dom pallar.

En tur upp till vidablick är alltid ett måste om man tar sig upp till rättvik.

Jag vet inte vad rättviks borna håller på med i det här huset men dom tycker i alla fall att det är värt en fanfar efteråt för det sitter en trumpet i det lilla röda skåpet på höger sida. :)

Ja visst ja jag köpte ett Dura Ace vevparti på Ebay(första köpet där)
1700:-(dörr till dörr från USA) kostade det och det hade rulla 50 mil.tydligen på två ironman.
Vet inte om det va så jätte billigt men jag rycktes lite med i budgivningen där :) nu har jag i all fall gjort mitt första köp så nu är det bara o handla på.

1 kommentar:

patric bylund sa...

Du är int´ klok du Janne!!

Det räckte med 1h med David J runt Ekerö för att jag skulle möte den berömda. Det var dock en månad sedan nu, så jag har lyckats komma tillbks på banan igen; )