fredag 24 oktober 2008

Tuff Vecka!

bilden illustrerar bosöns cx .bilden visar rätt bra hur jag kände mig under loppet
- helt slut.
snodd från sportklungan.

Denna vecka är rätt tuff för min del då jag gått upp 04.30 mån-fre.
Har dock slagit nått slags rekord denna vecka då jag hoppat i säng redan 20.30.
Det var bara efter onsdagens träningsrace i falun som jag var uppe nån timme till.
Att få till nån vettig träning med en sån här vecka är svårt men jag vilade ju rätt mycket i samband med min förkylning.Så i tisdags så grenslade jag testcykeln o körde mycket tunga växlar.Hade därmed inga större förhopningar på bena inför onsdagen,och mycket riktigt så höll dom bara första racet då jag spurtslog bleckur med nån millimeter.
Resten av träningen var mest en enda stor förudmjukelse då jag sjönk längre o längre ned i fältet.

Det är alltid en av killarna i fältet som när han lyckas köra förbi mig hojtar i förbifarten vad det är med mig(skadeglädje).Träning är ju träning och jag suger gärna så länge jag får till tävlingarna.

En liknande incindent hände på söndagens race då johan johansson kommer ifatt mig då jag tappade kedjan första gången.Med andan i halsen springandes över ett hinder så skriker han åt mig att nu får jag ta och skärpa mig.Rätt lustig kommentar från en som ligger fyra i veteranfältet. :)

Jag lär erkänna att jag aldrig riktigt är nöjd om jag inte vinner när jag kör veterantävlingar.björkman är dock en tuff nöt o knäcka men nu har jag ju nött banan i falun ett antal race så det känns lite som nu eller aldrig.Peter almöf har dock kört varje ons sedan starten så mot honom har jag dock ingen fördel.Peter är en sån där dryg jävel som man inte sett röken av under säsongen, men efter några crossrace så har man mest fått se ryggen av honom(grr)tror det kallas talang :).

Nu ä jag ledig till på tis eftermiddag så nu blir det mycke av det mesta fram till det typ sömn,träning,mat,hushållsarbete,kärlek mm

föresten jag har hand om sponsringen till borlänge cx så igår kontataktade jag en sponsor som kan bli en hit om dom hoppar på
http://www.lustkarlek.se/?id=16777681
kanske kan bli lite mer coola bilder vid nästa års presentation:)

Inga kommentarer: