lördag 28 mars 2009

Port de valdemossa!


Gårdagen bjöd på resans varmaste dag.första dagen som jag varken frös eller behövde ha jacka i dom långa nerfarterna.på bilden är vi på väg ner till den mysiga hamnen.300 höjdm var den här för ön relativt korta stigningen.jag var som vanligt tredje gubbe upp på toppen(18min) och precis som vanligt efter en mycket hård fight med peter almlöf.Här på hotellet börjar det bli rena svensk kollonin i går anlände först cresendo velo upp med 8 pers och senare samma dag vansbro cykelgymnasium med 15 pers.Enligt utsago så dyker även Motalas elit gäng upp i dag så nu lär det bli trångt vid buffén.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket hotell bor du på?
Östersunds CK:s motionärer kommer till Palma 25/4. Hälsa Bylund om han är där med dig
/Christer Högin

Anonym sa...

Är vägen fixad vid Calobra? Den där vägen som rasade...
Kommer på Måndag. // Lintala

Anonym sa...

hörde om det där med raset men vi körde ju stigningen i måndags utan problem.Har det rasat mer sedan dess?

christer vi bor på horizonte men bylund är hemma o jobbar på cykeln(cykelbud).
Janne.J

Roadrunner sa...

Vi mötte er några gånger när vi var där. Port de Valdemossa missade vi dock iår vilket jag tycker är synd för det är kanske öns finaste väg!

Knappt vi hann knäppa Sa Calobra men jag lyckades lura med mig några fler Valhallare på den till sist.

Nu när jag ser bilderna börjar jag redan längta tillbaks, även om vi tajmad det bra med hemresa lagom till regnet kom.