torsdag 25 juni 2009

Tonfisk o bönor!!!!!!!!


Det börjar dra ihop sig mot årets första stora mål.MTB-SM i falun i XC.
Jag har försökt under våren att förbättra min förmåga i att köra backe på i princip varje pass har back träning ingått.Nåt jag däremot inte försökt med hitintills är att optimera min vikt.Så plus 3kg mot fjolårets toppform ligger jag för närvarande.
Så denna vecka har jag dragit igång formtoppningen/viktminskningen.Bönor och tonfisk
kommer lunchen bestå av,plus att jag kommer jogga en hel del före frukost fram till SM.
Så även om jag kör rennäslätt till helgen och därefter Norbergs xc så blir det ingen större focus på reultat dessa helger.Inte därefter sagt att jag inte gärna vinner ändå.:)

Gårdagens träningstävling avslutades föresten i en 3km lång backe(sågmyra).
Nils Ollson hade bäst ben för dagen och även om jag lyckades jaga ifatt honom efter ett ryck så ökade han bara helt sonika då jag kom ifatt.Trodde nog att han skulle lugna ned sig efter en stund men han bara köttade på så jag dog helt enkelt och fick se honom susa iväg uppför backen.Jag var ruskigt trött efter det och vart därmed inkörd av både kristofer Kvist(P16 vinnnare solleröloppet och Mats Hedlund.
Lyckades dock få nån kraft tillbaka till målspurten då jag slet mig förbi unge herr kvist.Det var säkert sista gången man slår grabben för killen ska i på cykelgymnasium i Vansbro till hösten.
Och man vet ju hur det är med grabbar i den åldern som cyklar.Det räcker ju typ med att dom tittar på en cykel över vintern så flyger dom ifrån en till våren.

Det ska i alla fall bli kul o följa den sympatiske och trevliga kristofer Kvist i framtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur långt är det kvar till mtb-sm? Hur många KG räknar du att bli av med tills dess? Hur ser en matsedel för dig nu då?(frukost lunch & middag?) Hur äter du när du tränar hårt?