torsdag 24 september 2009

Nä int e ja bitter int


17/10 Norbergs CK
18/10 Almby IK
24/10 Falu CK
31/10 CK Valhall
1/11 Södertälje CK
8/11 Lidköpings CK
15/11 Mölndals CK

Jaha årets roligaste cykellopp närmar sig.Tyvärr så har cupen tagit ett steg tillbaka.Det roliga och publik mässigt stora loppet i samband med cykelmässan är tyvärr borta.
På det så har vi fått en så pass kompimerad cup så att det nästan blir löjligt.

Grädde på det hela är att inte heller i år så får vi veteraner slåss om några SM medaljer.

En stor missräkning för min del eftersom jag redan i januari satte upp målet att försöka ta en medalj på det sm som nu alltså inte heller i år finns(suck)

I morgon är det ledig dag för mig och därmed blir det rull med fika för att sedan på lördag ta sig an träningstävlings finalen tct:s avslutning på 12mil(landsväg).

Tidigare år har detta lopp varit ruskigt hårt.Att tävla så långt med inte allt för många åkare kräver sin man.

Min plan var tidigare att köra hårt trots lång säsong fram till sm.Lägger nog ned det nu för att mer ta det hela med en klackspark.
Surt sa räven!

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

en klackspark är aldrig fel, fan, jag hade också hoppats på sm för oss gubbar i år, trist. vem ska vi hänga för detta? funderar på om falun helt sonika ska söka sm för veteraner, -jag undersöker det under veckan./stef

Janne.J sa...

fasen det vore kanon :)