lördag 17 juli 2010

Nöjd trots allt!


Vaknade på torsdasgsmorgon ochn kände att kroppen möjligtvis inte riktiigt var lika på hugget sdom dagen före men sådant är ju lätt o lura sig med så det var bara hoppa i bilen till rättvik ochg hoppas på det bästa.När väl starten går så tar det en liten för lång stund för mig att få i pedalerna jag får i pedalerna och ligge rnånstans mitt i fältet.Farten är dock inte allt för farlig och jag lägger mig i omkörningsfil men när jag med god fart är på väg upp i spets så kastar sig en framförvarande cyklist rätt ut i min färdväg så jag får tvärnita och kasta mig åt sidan det var när ögat där och i stället för avancera så tappar jag därmed några placeringar.Går in i skogen någonstans runt 12-13 plats håller hygglig fart men känne rrätt fort att det fattas det där lilla extra.Tar dock några placeringar men det är först på sista varvet som motorn hoppar i gång och jag börjar hitta det så saknade flytet.Jag går ut ca 30s bakom 7:an i loppet Henrik Lord.Kör förbi honom efter halva varvet och forsar på i bra fart så att jag börjar skymta Wrang som tydligen ligger strax före mig. Jag komme rinte ifatt men körd etydligen i från lord med över 1 min påp sista kilometrarna så rätt nöjd blir jag ändå.

Inga kommentarer: