fredag 6 juli 2012

Veteran SM pepp!


Har försökt haft focus på återhämtning denna vecka.Fixade ryggen hos kiropraktor i måndags.Lite lätt morgonjogg på tisdan och på onsdagen deltog jag som vanligt på borlänges träningsrace tct.Försökte hålla igen för att inte bränna allt för mycket krut.Loppet kördes i två race och i första så drog jag rätt friskt för att hämta in en utbrytning hade därför inga ben kvar när spurtbacken kom.Andra loppet körde vi i mora bys rejäla grisbacke.Tre varv bestod loppet av och jag bevakade mest men misssade När jonas ericsson och kristoffer kvist gick på attack.Väntade i stället på målbacken och gick in på runt 5 rulle.hade inte känt mig allt för stark så vart lätt förvånad när jag sveper förbi övriga och tar upp jakten på utbrytarna.Kvist är jag ifatt efter typ halva backen får därmed lite blodad tand och skickar i en växel närmar mig därmed även Jonas men kommer inte mer än nära men viktigast kroppen funkade och en andra plats är fullt godkänt. Torsdagen bestod av lätt rull runt runn och fin fika i torsång.Frugan paesade sedan i 30 min för att få lite fart på bena. Vilar helt idag men bessökte maserhallen och gav kroppen en skön omgång i bubbelpoolen. riktigt bra massage effekt på relaxen. i morn blir det lite rull på sm banan. Har inte haft nån optimal träning senaste tiden men jag har i alla fall gjort allt jag kunnat så nu är det bara och ställa sig på startlinjen. Det är ju inga elitkillar med som på solleröloppet men nog så många starka gubbar. storfavorit får väl Daniel Dyrander anses att vara då karln väger typ 60 kilo och vann ändå dagens tempo i H40.Att banan är rejält kuperad lär ju inte störa daniel i alla fall :)

Inga kommentarer: