torsdag 22 november 2007

kaffepuls o skvaller!


Dagens bild får visa på hur galen eller envis man kan vara som cyklist :)

I dag efter en saftig frukost på ca 2000 kallisar så begav jag mig ut för ett 6 tim pass.
Tog vägen förbi Falun o cykel o fjäll för att skaffa lagnings grejer om jag skulle ha oturen att punka.
Vad händer givetvis när jag är in o handlar så är ju däcket platt när jag kommer ut (tur i oturen liksom).
Passade på o byta några ord med Lasse Myrberg(som förövrigt fortfarande kan sätta dom flesta cyklister på plats).

Han berättade i alla fall att grabbarna Jens V Fredric E och Mattias Nilsson hade funderingar på att åka ner o köra cykelcross VM. Vore mumma att i även detta år få sitta o jubla till cykling TV:s sändningar därifrån.

Vidare in i passet så vart jag rejält hungrig så jag åt helt enkelt lunch mitt i passet.Det vart champion soppa o ostmacka, avslutade o skölja ned det hela med ett par koppar kaffe.
Fram till kaffet på långpassen så får jag kämpa för att hålla pulsen uppe(127 i snitt i dag)dock efter kaffet flyger pulsen upp minst 10 slag och allt går genast mycket lättare.
Någon har sagt att om kaffe skulle vara uppfunnet i dag så skulle det inte bli tillåtet.
Så kaffe är grymt.

Vet både en o annan Elit cyklist som tar sig igenom testcykelpass eller för all del
tävlingar på ett par koppar java.

Det mytomspunna kaffet skall också tydligen höja fettförbränningen med 20 proc
Det vet jag dock inte om det stämmer men nått gör det i alla fall för det blir sprutt på gubben efter ett par koppar i alla fall :=

Inga kommentarer: