fredag 25 juli 2008

Allians serien!

22 juli
Tempo Alstom-Snöån 18,2 km Start 18:30
29 juli
Linje Smb-Björsjö-Snöån-Hagge-Räfsnäs Start 18:30
5 aug
Tempo KM Alstom-Björsjö 30,7 km Start 18:30
14 aug
Linje KM som tidigare + Åvalla& Stakheden Start 18:30
19 aug
Tempo Haggen Runt 21,2 km Start 18:30
26 aug
Linje Hillbo GP Start 18:00
2 sept
Tempo Rekordmilen
September
MTB KM (Källbotten?)
I tisdags så smygstartartade allians serien i ludvika efter sommar uppehåll.
Eftersom jag inte riktigt kunde göra mig själv rättvisa på SM tempot då jag inte var riktigt frisk så åkte jag till ludvika efter jobbet(som ändå är på vägen hem).
På väg dit passerar jag flera lopp där jag gärna drömmer mig tillbaka med lite nostalgi.
snöggloppet,finnmarksturen och ett otal allians lopp som etsat sig kvar i minnet.
Men denna gång var det alltså tempo på programmet.

Målet för dagen var att försöka sätta personligt rekord på den 18 km långa banan som jag kör en eller ett par gånger per säsong.
Jag hade två vilodagar inlagda dagarna före så förhoppning fanns om hygggligt pigga ben.
Uppvärmningen kändes dock över jävligt seg.

Startfältet var ganska urvattnatt men det spelar ju mindre roll på ett tempo.
Jag började väldgt lugnt och nådde först efter 4km upp i tröskelpuls.
Väl vid vändning så så vänder jag på 13 min och får lite förnyad energi det kan gå.
Väl på tillbakaväg så lyckats jag öka pulsen ytterliggare några proc och nu ligger den konstant på 96 %.
Väl medveten om att det kan bli en bra tid pressar jag mig extra hårt och väl i mål så har jag kapat min bästa tid med 40 sek.

Jag kommer givetvis inte ha nått med täten och göra på helgens laxå-3dgrs
Men det känns ändå peppande o veta att formen är för mig god.

Kollade föresten christer Olsson brudpigas bästa tid på nämnda sträcka och den var ca 2.30 min bättre med 48 i snitt.(mitt snitt 43)
Så det är ingen risk att jag kaxar till mig :)

Laxå är i alla fall mitt sista lopp före semestern då jag lite lustigt drar till Paris dagen efter tour målgången.

men nu är det ju inte cykel som ska stå i focus utan jag ska vara ture turist.
För att sedan vara rejält utvilad o laddad inför för mig viktiga finnmarksturen.

Inga kommentarer: