tisdag 28 februari 2012

Bakslag!


Bilden visar där jag suttit mest dom senaste dagarna.

Bakgrunden till det är att jag slog i backen rejält på senaste velodrompasset.Det var i torsdags förra veckan då vi hade träningsrace.Är väl inte helt klar hur det gick till men jag tänkte attackera och ökade farten då täpps luckan till framför mig och har för hög fart för att hinna bromsa.Jag kör därmed in i framförvarande cyklist kommer dock loss med dålig balans och viker därmed ner i banan.På väg ner så är min fart och balans för dålig så en cyklist kommer ifatt och vi brakar ihop.

Farten var rätt hög och jag landar på rygg och bak med en rejäl inre blödning som följd.Har väldigt svårt och lyfta nått sedan dess inte helt lätt att ta sig ur sängen på morgonen eller få på sig strumpor mm.

Var dock igår och fick lite lazerbehandling på området där det ömmar så det känns lite bättre idag.

>Skulle ha kört halvvasan idag så den planen fick jag lägga ner.

Min massör tror dock att han ska få mig i kördugligt skick till helgens vasalopp.

Lite vila var ju ändå planerat inför loppet så även om detta inte är optimalt så kanske det inte behöver spela allt för stor roll.

Inga kommentarer: