torsdag 3 mars 2011

Litespeed!


Efter att ha kört på samma stevens hoj i tre säsonger så har det ju hunnit hända ett o annat på marknaden och en tanke när jag nu bytte var att skaffa en lite mer vridstyv aero ram.
Litespeeden tror jag uppfyller mina krav där så det blir ett spännande möte.

Jag kör med sram red detta år så även det blir en ny bekantskap för mig.

sram quark watt mätare och garmin 500. gör att jag nu ger mig in i watt träsket.

Reynolds 32 mm carbonhjul är lättta(1040g) och kompleterar mina leightweight hjul.

Material är viktigt och kan givetvis ge en vissa fördelar men viktigast är alltid min egen fysik.

Nått som bra material ger mig är trygghet,att jag har det bästa materialet eller inte sämre ger i alla fall mig en mental skjuts att kasta mig ut i vinden igen och igen.

1 kommentar:

Henke sa...

uj uj uj vilken skapelse han skall ha , min begagnade CR1 kommer känna sig besegrad redan innan start i alliansen :-)