söndag 19 juni 2011

SUB 7!

JO jag var med i masgruppen.Men endast i dom ca 20 min som det tog mellan kontrollen i Hammarsundet och Medevi.

Jag hade Lovat min fru att hjälpa henne i hennes strävan att ta sig runt pölen.Så 02.30 startade vi sömndruckna i mörkret.Det var riktigt kallt trots benvärmare tjocka handskar och regnjackan utanpå klädseln.Att jag frös berodde väl en del också på att min puls låg mest på fettförbrännings nivå.Jag försökte därför låta bli att äta och dricka.det gick ju bra fram till jönköping sedan fick det bli lite mos o köttbullar unnade mig även en kopp kaffe för fettförbräningens skull.

Vi hade ju inte några större tidsmål så rejäla stopp med mat o dryck och lite ryggvila idkades.Så när jag förstod att Masgruppen faktiskt skulle hinna ifatt oss så kollade jag med frugan om det var ok med att jag lämnade henne en bit.Min fru var rätt krispig så dax så jag det var ok.Vi bestämde att jag skulle köra med snabbgruppen mellan hammarsundet och medevi.

Så väl vid hammarsundet så hann jag med ett toabesök läta på klädseln och lite mat o dryck.Kände mig riktigt taggad och med 26 mils uppvärmning så ville jag upp i spets fort.
Tog och körde om gruppen på insidan och grabbarna började hojta om vafan ska han dit o göra.När jag fattat hur körningen var så gick det bättre.Gänget gick runt på dubbla led med tiotalet åkare så det gällde att ta sig förbi åkaren i högerled.Pratade lite med tomas löfgren som sa att han började bli sliten.Tänkte att sub 7 gruppen var chanslösa mot detta gäng när man såg vilka.Ett antal elit cykelcity åkare, svenske mästaren mikael stevensson några starka danskar plus några till elitare.även christofer stevoensson körde med gänget men bröt efter ca 5 tim?

Farten var därmed riktigt uppskruvad ofta runt 50 strecket.Det var ju klart skilda förutsätningar för mig och gruppen men det var i alla fall en klar kick att åka med sådana topp cyklister och känna osig stark.Vet dock inte om jag gjorde nån större nytta eller kanske mer skapade oordning när jag försökte köra mig trött.Tror nog att det gick jämnt upp.Men kul hade jag i alla fall haft när jag vände i medevi och mötte upp min fru för ytterligare några lugna mil in till målet i Motala.

Inga kommentarer: