torsdag 3 januari 2013

Bättre än väntat!



Kvällens återhämtnings käk banan blåbär och en proteindrink
Drog till Velodromen idag efter lite tvekan då näsa och bihålor är ganska snorfyllda.
Träningstävling stod på programmet och vi vart ca tiotalet med den överlägset starka idaranta från Estland var på plats.Han hade dock lite knäproblem så  det var andra som höll i taktpinnen mest denna dag.
Vi började med nån slags bakvänd variant på eleminering där den som var först fick kliva av.Tror det var sprintern david mayer som var först.Jag drog dom fem varven innan spurt så när det började gå fort var jag seg.Lyckades dock spurta ner gästen från söder Jimmy Bodin.så  några bakom mig var det.Vart en vanlig eleminering efter det och hamnade i spets ganska direkt kraften räckte till att bli sist kvar med Estländaren på hjul.Kändes rätt löjligt o ens försöka köra ifrån han där då jag dragit i ett antal varv redan  och han vann rätt lätt

Sist körde vi en poäng scratch  och Blomkvist dominerade rätt rejält o vann 19 spurter av 30 jag lyckades dock ta sista så jag vart tvåa på det.

Alltid kul o surra lite cykel så en trevlig kväll uppe falun vart det.

Inga kommentarer: