lördag 28 mars 2015

Bloggning på Begäran!



Vet inte om jag bestämt mig för o fortsätta med o skriva om mig själv.Känns lite för ego o bara tjata på  om  min syn på saker o ting.

Gillar att prata och oftast med glimten i ögat vilket säkert hos en o annan kan verka stötande.

Nog om detta.

Dagens pass kördes på racer i strålande solsken.
Göran Cedergren en av dom åkarna som gjorde mig sällskap hade för lite o göra så han tyckte jag skulle skärpa mig och börja skriva igen ;). Så ett inlägg blir det i alla fall.

Göran precis som jag drömmer om pallen på Veteran SM.Förhoppnings vis når nån av oss dit i år.
Det blir i alla fall första halvårets stora mål.

Jag har denna vinter tagit tag i mitt onda knä som jag dragits med sedan jag började cykla för 15 år sedan.Har i princip aldrig klarat att belasta knäet till max för då har det gjort för ont.Har därför lagt mest focus på distans vilket resulterat i  minst 1000 mil per år i 15 år.

Roligt nog har jag tack vare kinesitape och gymträning lyckats stärka knäet så att den nu tål betydligt tuffare tag. Även min dåliga rygg har jag fokuserat mycket på och än så länge ser det riktigt bra ut.

Blir ju som vanligt en hel annan femma då alla hårda tävlingar och träningsrace drar igång.

Tycker  att jag fått till ett bra upplägg fram till 5 Juli (vet SM H40).

11 april blir det ett läger i italien med ett helt gäng starkingar.

Kommer därefter mest träna på och köra träningsrace.
Utbudet i Dalarna på det är ju i princip oändligt om man både kör MTB o Racer som jag.

Sedan i Juni Vankas först Vättern med ett sub 8 gäng följt av Solleröloppet.

Roligt nog så åker jag sedan ner till Italien igen den 23/6 för ett MTB lopp på ca 90 km och över 4000 höjdmeter.Inga större resultatmål där utan förhoppningsvis blir det en bra formtoppnings resa.

På dagens tur njöt vi enormt av solen och värmen,vårkänslan var total och skultspurter på i princip varje ortsnamn bjöds det på.

Vårt nyförvärv till klubben Marcus Streiffert dominerade totalt och tog i princip alla som han orkade försöka på.
                  HOJ så länge.

1 kommentar:

riowachid sa...

Mina fans är du sir