onsdag 3 mars 2010

Sjuttsingen!

på bilden stevens nya tempo vidunder

Cirka 70 mil sedan nyår på skidor har det blivit för min del.Eftersom jag inte fått till skidorna alls i mitt tycke så har jag alitat ett proffs på detta med vallning.

Samuel Forslund på stevensbikes kommer se till å att det går lätt för mig på söndag.
Han vallar ju även åt toppåkaren Håkan löfström Falun-Borlänge,så denna gång borde det ordna sig med skidorna åtminstonde.
Ska bli spännande och göra premiär med pulver under skidorna.

Träningen fram till loppet har sett ut så här.

fre vila
lör vila
sön vila
mån vila
tis vila
ons 1h 3x2km max
tor 2h distans
fre vila
lör 1h fartlek

En som redan gjort sin Vasa är Bengt Gingsjö(14:e gången)
som körde strax under 6 tim.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ruskigt snabb ut.
Lycka till på söndag, jag ska ligga i sängen och kolla om jag ser dig.

Blomman

Janne.J sa...

mm men tyvärr inte min hoj.Fick skidorna med vallat glid redan i
går jäklar vilket belag samuel hade fixat till.problemet på söndag blir nog och ha fäste hela vägen -10 i starten och kanske pluss mot slutet.

Anonym sa...

Lycka till Janne !

/Pär