söndag 11 juli 2010

mörksuggejakten!


Visste inte riktigt var jag stod inför dagens mtb långlopp.Lyckades med konststycket att vrida kedjan då jag rullade tempo sm banan som uppvärmning.Fick välbehövlig hjälp av killen vi sintesi montern som lånade ut kedjebrytare och kedjelås.Vart lätt stressad där då det endast var 5 min till start men efter att ha kapat kedjan och stressat in i fållan så var det hela 2 min till start.Det är ju master till vidablick och väl där när fältet släpptes så låg jag hyggligt till men som vanligt med mig så är den backen på tok för lång.Så väl uppe på toppen hade jag ca 60-70 man för mig.Tar några gubbar på vägen fram till första stigpartiet men har oturen och hamna bakom damsegrarinnan och stark är hon men allt annat än teknisk så när jag väl lyckas tråckla mig förbi på den smala stigen så är det långt till nästa grupp.Vi blir dock snabbt några som hjälps åt och börjar ta in på framförvarande grupp.Jag tar täten på andra stigen och har Benny Andersson h50 världsmästaren ca 20 m framför mig.Jag kör på så gått det går men han ansluter till en rätt rejälgrupp och det gör inte jag så det blir till att sammarbeta med dom bakom mig.Mikael Johansson Hymer och en fredrikshofare vi håller ihop och jagar ifatt en hel del folk men grabbarna i min klass är starka så nån sådan ser jag inte föränn det är endast 3km kvar.Jag spurtar till slut ner honom och blir slutligen 5:a i klassen.Känns mysko och få stryk av så många H40 åkare.när man ser johan Landströms målgång.men men gubbarna kan de thär med MTB.Jag är dock tokig nog att tro att jag kan ge dom en match på veckans MTB sm.

Inga kommentarer: