söndag 4 juli 2010

Vobbel och krasher!

Det kändes kanon i morse när jag vaknade bena var redo att späkas i 12 hårda mil.Jag stod i valet o kvalet mellan 50mm framhjul eller 80 men fegade ur och valde tillslut 50 med rädslan med förmycket kantvind.Något som visade sig vara ett ödesdigert felval.
Loppet

Utan att göra några riktigt allvarliga försök så körde jag hyggligt offensivt på dom två första varven.Men när jag gjorde en attack i nerförsbacke då small det till i framhjulet och en eker går av.Hjulet skevar så pass mycket nu att det slår i frambromsen trots att jag öppnar upp bromsarna så mycket det går.Tappar lite lusten där men backar ner till bilarna bakom klungan och försöker fråga bilana bakom i karavanen om det finns någon som har ett hjul i reserv tyvärr för mig så är det ingen som har nått.
.
Trots vobbling och bromseffekten så hoppades jag på hygglig placering men förstod att chansen till seger är i princip borta.När sedan två utbrytare lyckas hålla undan för klungan så är det ju inte endast en tredje plats kvar om att köra för. jag sitter lite för långt ned när vi närmar oss men sick sackar mig fram lite och landar på en plats synonym för dagen den 13:e :).

Nu sadlar jag om lite igen och kommande helg blir det Mtb och mörksuggejakten.
HÖJ!

Inga kommentarer: