söndag 9 januari 2011

Tack och på återseende!

Det har varit en härlig tid nu under hösten med hårda fighter,trevliga konkurenter mm.
Var så säker att jag även finns med nästa säsong då det åter är dax för cykelcross säsong.Förhoppningsvis även då med ett mästerskap för oss veteraner.
.


Dagens lopp gick lite på tok redan från start då starten får för sig och bara i normal ton säga nu kan ni åka grabbar?

Jag var inte alls med och missade och få i pedalen.Varvade därför efter första varvet på 17:e plats men njöt rätt rejält av att känna att kraften fanns där så jag tog konkurent efter konkurent så efter 25min så hade jag sakta och säkert tagit mig upp till 5:e plats.
Forseringen hade dock kostat på så där tog jag ganska slut.Var inte allt för långt bakom där men med trött kropp och rygg så ökade helt plötsligt avståndet framåt till dom närmaste.Koncentrerade mig på att hålla positionen och lyckades till slut med det.

Hade varit kul och fått vara med där framme idag och stångas lite men till att ta robban i dag hade nog varit övermäktigt.

Så det är bara att gratulera honom till dagens seger plus slutseger i cupen.

Jag kom ju därmed tvåa i cupen vilket känns riktigt bra med så många duktiga i klassen.

Nu byter jag inriktning ett tag då jag kommer köra en hel del skidor även denna vinter.

Första loppet där blir om 14 dgr på hemma plan då jag kommer köra Norrbärke ski marathon.

3 kommentarer:

stefan carlsson sa...

Bra kört och grattis till andraplatsen totalt. Har du kollat in evertsbergsrännet i början av februari? Riktigt fin bana som till vissa delar går i fäders spar?/stef

Per Kumlin sa...

Bra kört. Själv missa jag hela slutet på crossäsongen. Blir till att ladda till våren nu.

Janne.J sa...

tack grabbar!Stefan tror bergebo ski marathon går den helgen så jag är rätt nöjd med att slippa resa för en gång skull. :)