lördag 8 januari 2011

Yellow Jearsey!


Jaaaaaaaaa såsom jag har laddat för att få ta denna gula tröja.Det vart ingen seger idag men ändå en andra plats och bäst av allt ledningen i cupen totalt.

Loppet.

Dagen till ära cup avslutningshelg som det är så var det ett riktigt tufft startfält.
Jag kom iväg bra men väl inpå första snöpartiet så vart det lite kalabalik och jag hoppar av,tappar några placeringar där och hamnar bakom några som ej springer så fort på banans jobbigaste parti som är 200 m långt.jag tappar därmed kontakten med täten men börjar i alla fall avancera.Andra gången på löpsträckan börjar faktiskt folk släppa förbi mig så jag får helt plötsligt kontakt med robban som ligger tvåa.
Han strular dock med pedalerna när vi ska på hojarna igen så jag ger järnet och får lite lucka.Tydligen så byta positionerna lite bakom mig men jag kör stabilt och håller min andra loppet igenom.

Härlig toch få låna den gula åtminstonde en dag men till att ta det totala är det långt så troligen tar robban den. Om inget oförutsett händer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört Janne! Nu tar du det imorrn.

/Cesar

Anonym sa...

Grattis Janne !
Hoppas det går bra imorgon!
Pär

Peter Snell sa...

Grattis Janne!
Bra kört. Det lönar sig att vara envis.
/Peter Snell