lördag 14 januari 2012

Omnium med mjölk i bena!

foto henrik öijer

Har kört min första velodrom tävling.riktigt sjuk syra fest det där.Dagen har bestått av tre lopp som sammantaget i tid kanske blir ett halvt crossrace.

Först ut för dagen var flygande varvet och jag hade inga större förhoppningar men det skulle bli kul att prova den lite tyngre utväxling som jag faktiskt fick låna från sanna kallurs hoj-Det gjorde visst susen för nytt pers vart det med 12.35.(12.77)

När det sedan visade sig att veteran suveränen lasse myrberg skulle ta sig an eliten så var jag hastigt o lustigt tvåa.

Sedan efter lite nedvarvning och ladd så var det dax för poäng lopp.jag o klubbkompisen moris som låg trea körde offensivt jag varvade klungan två gånger men moris var starkare och varvade hela tre gånger.ytterliggare en andra plats för mig.

sista loppet för dagen som jag ofta tycker är roligast var eliminering.

Peter snell drog upp farten direkt och jag hängde på så loppet vart riktigt hårt.Moris kommer upp efter första gubben fått lämna gänget.

Han ligger i spets och håller fin fart jag strax bakom lite ovanför så ska nån förbi så får dom gå runt.Vi klarar därmed och hålla spets tills övriga är avplockade.

Nu skulle det avgöras vem som skulle segra jag gav alllt jag hade men lyckas inte runda patrik så tre gånger 2 blir dagens placeringar.

Får lov och vara nöjd med dagen.Ännu en spännande dag med lopp i morn så det är bara och hoppas på finben till morgondan..

Inga kommentarer: