söndag 5 februari 2012

Jorå ryssarna hittade dit idag!


Bättre Sent än aldrig var ryssarnas paroll i helgen då dom dök upp efter starttid för dagens race.så utan uppvrmning på banan så fick dom köra sina race.Vet inte om det spelade så stor roll för dom var inte allt för starka.Dom var 5 stycken veteraner och en tjej.

Vi startade med flygande varvet och för min del så kändes det så där och tiden var aningen sämre än min bästa tid.
Efter det vart det dax för poänglopp med 100 varv och spurt vart tionde.Finnen och estländaren skulle köra världscup snart så för att göra loppet attack villigt så beslöts att man slapp minus poäng om man vart varvad.

Det gick galet fort och efter att ha spurtat på andra poängspurten så var jag totalt rökt jag var chanslös till att fortsätta i den farten det vart till att åka upp i banan och vila tills klungan kom dundrande igen.Jag tog några poäng på det har viset men fy satan vad starka dom var i täten.Det var till och med tufft och gå in på hjul efter ha vilat.. Imponerande .

På avslutande km loppet körde jag bra med min kapacitet i tanke och vart därmed 5 i totalen.

Riktigt kul och tuff träning vart det i helgen med mycket lärdom att ta med sig.

Nu närmast blir det dock att fasa över till längdskidåkning för vasaloppets räkning.

Inga kommentarer: