fredag 1 mars 2013

Stafettvasa med mersmak!


Det vart en toppendag uppe i Mora.05.00 vart jag hämtad för att sedan åka buss från Mora till starten för mig i Mångsbodarna.Vägen dit gick i raketfart då jag fick en cyklist från Elit satsande Alnö race team brevid mig.
Fick i diskussionen även en inbjudan o köra med i deras vättern snabbgäng lät rätt intressant då jag är lite sugen på o prova rundan runt sjön.

Loppet

Min startgubbe kom in som 60 så jag räknade med att det skulle blåsa rätt friskt med åkare bakifrån med min ringa skidträning.Men sträckan började med en rejäl utförslöpa och vad härlig det var när jag faktiskt gled ifatt både en o annan.
Hade vallat klister men väldigt tunt så det bromsade inte nämnvärt.Det gick faktiskt riktigt bra fram tills det började bli lite backigt och det lilla fäste jag hade försvann mer eller mindre.

Var riktigt trött där men när värsta backpartiet var över så började jag glida ifatt några gubbar som sprintade förbi uppför.Försökte även hoppa in bakom när nån lite snabbare kille kom.Blåste ju halv storm så att  i såna lägen få lite lä var kanon.

Orkade faktiskt förvånansvärt bra  ingen super tid men jag är i alla fall riktigt nöjd.

Mina sträcktider
                                                Tid                             km/h   pl   pla sträck
Risberg10:56:4601:56:4637:3903:2617.5366 147
Evertsberg11:45:4802:45:4849:0204:0614.6870149

Inga kommentarer: