onsdag 10 juli 2013

Aldrig riktigt nöjd!

Tror det mest stjälper mig men är sällan eller aldrig riktigt nöjd mer än möjligtvis korta stunder.
Råkar man bli lite nöjd en stund så faller ju formen direkt i alla fall funkar det så för mig.

Lite lustigt med Nordiska mästerskapen är ju att jag vart 6:a för tredje året i följd.
 Lägg därtill att jag även var 6:a på fjolårets linje SM .

Det är ju ok resultat men med så många 6:e platser så kan man ju önska att jag skulle kunna ta mig ytterligare nån placering högre nått lopp.

Loppet i söndags var definitivt årets bästa  för min del.Jag satt högt upp större delen av racet.
Det som var en liten chock var att jag hade så stora problem i banans långbacke.Sittandes uppför var jag riktigt svag på under detta race.Tappade position ett flertalet gånger plus att det var nära att jag åkte av nått av varven.

Mitt Nästa lopp blir SM landsväg och med söndagens form uppför så ser det mörkt ut att få stiga upp överst på pallen.Tur att det är några veckor fram.

Lär nöta backe en hel del närmsta tiden så att man slipper gå all in i varje backe.

Min svaghet just på längre backar kan till viss del även bero på det dåliga knät och min onda rygg.

Skönt att man har semester ett par veckor nu.Så att kanske gammelkroppen kan få den extra återhämtning som den nu verkar behöva.

Dagens träning: FM  löpning i brant sandbacke 30 sek x 20
                        EM  gym helkropp

Bilden: Jag och ett helt gäng avhängda tröööttingar på Soldvarvi

Inga kommentarer: