lördag 28 september 2013

Happy crossen!

När vi ändå var i  storstaden så passade jag på och gjorde lite cross premiär.Vi var ca 30-talet friskusar som skulle ta sig till  den Tille  lagda banan.Han guidade oss runt vilket behövdes då banan sträckte sig över ett rätt stort område.Ett dubbelhinder var inlagt och förstod att det skulle passa den tekniska da pef.Hindren var inte höga så jag borde kanske ha övat in och försökt hoppa men av och på hoppning skadar inte heller att träna på.

När väl starten gick så lyckades ha ta täten det höll till hindret för där hoppade givetvis Patrik och fick lite lucka.Jag och en Ung Valhallare lyckades dock täta.Tror att jag var upp i tät nån vända till innan dom andra två fick för sig och öka tempot.

Hamnade lite i ingenmansland efter det avståndet framåt ökade varv på varv och bakåt var det långt till närmaste jagande.
Ringrostigheten var påtaglig idag då min kurvteknik var allt annat än bra kändes som att det tog sig ju längre loppet led.

En liten förklaring till att jag dog lite efter första halvan av racet var att jag såg först efter målgång att kedjan hade hoppat emellan en av rulltrissorna på bakväxeln.


Efter målgång så fick jag en öl i handen och förärades med en stycke fotpump för insatsen.När resten av gänget högg in på barbeque och flera öl kan jag tänka mig så tackade jag för mig.Klart trevligt i dag så nu är man klart sugen att först fixa till hojen och sen ska det bli köra av. :)

Inga kommentarer: