tisdag 17 september 2013

Hur fasen gick det där till!

Årets TCT serie börjar gå mot sitt slut och deltagarantalet har sjunkit drastiskt.Tror vi var ca 14 st på dagens två race.Vi höll till runt Torsång i dag och två varv på första racet  skulle avverkas.Klungan delade sig ganska tidigt men dom flesta i tätgruppen ville mest vila så gruppen gick ihop igen.Efter det var det lite små attacker men ingen som höll så väl vid målgång så är det hyggligt samlat.Jag brukar ha tufft och spurta ned Björn Ericsson så jag la mig helt sonika på hans hjul.Han var snäll och dra igång toktidigt så där fick jag ett perfekt uppdrag.Började smått fundera på att spurta då Vachii kommer flygandes jag kastar mig efter men kommer aldrig riktigt nära men tvåa ändå.Det börjar bli mörkt tidigt så andra racet vart efter lite diskussion nerkortat till endast ett varv (ca17km).Kände mig riktigt mjölsyre seg när starten går men på nått konstigt vis så är jag i utbryting med starke slitvargen Tomas C redan efter en km.Vi sammarbetar riktigt bra och klungan räknar nog kallt med o köra in oss.Med km kvar så ser det dock rätt ljust ut och vi sliter på.

Men Vachii den gamle räven har attackerat från klungan och täpper till vår lucka sjukt snabbt.Han vill inte heller dra när han väl kommer ifatt och jag och Tomas går runt lite halv hjärtat det gör att Daniel Ekström även ansluter bakifrån.Han är dock lite för ivrig för han går på attack direkt. Vachii blixtrar till och hittar daniels hjul.Jag är nu lite efter men stressar inte utan trampar med hög kadens.Tänker att Daniel ska jag ta väl ifatt attackerar Vachii som väntat men jag håller fart och kastar i nån växel till.I tröttheten ser jag att Vachii kollar in mig och får för mig att han låter mig vinna.Så här efteråt så hade nog Vachiis attack kostat lite för mycket när han körde in oss.

Vart riktigt chockad av att faktiskt vinna.Att jag kunnat spurta hyggligt i backe har jag ju vetat om men att få till årets andra seger på en platt spurt är mer än kul.

3 kommentarer:

Peter Snell sa...

Grattis Janne

Joachim L sa...

Hej,
Jag kollar då och då in din blog, och den är riktigt kul och intressant!

Jag älskar cykling i (nästan) alla former, och driver Seniorcupen på landsväg. Den har blivit riktigt populär och uppskattad bland seniorcyklisterna runt om i Sverige, men ibland känns den lite hemlig... Därför ber jag om lite hjälp att synas!

Skulle du kunna lägga upp Seniorcupen i din blog-roll, så får dina läsare en genväg till ytterligare en intressant blog?

http://seniorcupen.wordpress.com

Tack på förhand för hjälpen!

Med vänliga hälsningar,
Joachim
--
**************************************************
Joachim Lyth
CK Crescendo Velo - Tullinge SK
joachim.lyth@gmail.com
www.seniorcupen.se
**************************************************

Janne.J sa...

Sorry att svaret har dröjt.Men lite kritik kan du få också då min kompis Jonas Ericsson trots seger i totalen inte fick ett piss!!!

lägger dock in länken o hoppas på bättring.