lördag 9 november 2013

Hopp(san)!

Karlstad cx  i  dag.Fick en fin tur ned med cycloteket bussen.Värmde lite på banan och den kändes nästan lite väl lätt-Tre hopp hinder som var pyttelåga per varv gjorde att dom skulle  säkert bli utslagsgivande.Jag provade därför att hoppa men låg där och sprattlade en stund senare då jag fick över framdelen av cykeln men bakdelen slog i.Vart rejält snurrig av smällen och bröstet värkte rätt rejält.Var bara so glömma att försöka igen.Det vissade sig vara rätt ödestiget då topp tre hoppade så fint så och tjänade därmed tiotalet meter varje gång.Var dock upp på tredje plats i mitten av racet men tätgruppen var tight så possitionerna skiftades rätt fekvent,Regnet startade lite före start för oss så ju mer man körde ju halare blev det.Vart lite så att jag tappade på et halt parti varje varv men trampade ifatt på raksträckorna efter,Nu vart det inte så på sista varvet utan jag släppte förbi två man och sedan höll dom god fart så jag kom aldrig ifatt utan fick nöja mig med en okej 7:e plats. Lite som vanligt inte superbra men
okej :)

Inga kommentarer: