onsdag 5 februari 2014

På plats i Afrika land!

Kartonger med cyklar och  och en del av cykel delarna har fortfarande inte kommit.Vi har nu åkt från södra till mellersta Nigeria.Mötte igår en kille som kallas comander och är ansvarig för diverse sporter här i Akure bland annat cykel.Han fick ett gäng borlänge CK kläder och lite delar.Denna man fixade ju så att jag fick cykla en del på förra resa så det kändes fint att få ge tillbaka lite.Tacksamheten visade inga gränser då jag tydligen i morn ska få ta alla möjliga här i hand och även filmas.En kopia av det hela skulle jag även få så får se om jag kan lägga upp den,Fattigheten är otrolig här.Ett exempel på det fick jag idag då jag först gav en vattenflaska till en underhuggare till barnhemmets trädgårdsmästare.Han bugade och gick ned på knä.När jag sedan skänkte honom 40 kr så kastade han sig raklång på backen i ren tacksamhet..Kändes hemskt så jag bad honom givetvis resa sig.Väldigt få vita här så  folk ropar vit man  vart jag går.

Inga kommentarer: