onsdag 4 juni 2014

Utklassad!

Viktor Lundmark som vässat formen på juniorrace utomlands gästade oss gubbar idag på tct träningstävlingen.Han ställde skåp rätt rejält.En o annan solo attack vart det  och när han fick med sig en annan stark yngling så kastade jag mig in på hjul.Fick ligga där mest hela tiden då ynglingarna var för starka.Lundmark stötte först av mig i målbacken och sedan lite senare Blomqvist.Vi höll dock undan för klungan.Efter det så samlade vi ihop oss för tre varv runt Mora by.Mina ben var verkligen som spaggetti så när ynglingarn stack denna gång så var det bara o gneta på i eget tempo och försöka hänga med övriga.På tredje varvet dessimeras täten till först två och till slut lyckas även denna gång ställa av Blomqvist.Jag försöker skaka igång bena inför målbacken då Mats Hedlund har lämnat oss övriga och har en fin lucka in i backen en bit bakom snabbe lundmark.Men Mats drog iväg redan på platten så väl in i backen trampar han mer luft än tar in på täten.Mina  ben har inte känts bra men jag chansar med en tung växel och ner i bocken.Sveper förbi täten i klungan och närmar mig Hedlund.Väl i fatt så svarar han inte på min fartökning utan jag går förbi och är plötsligt tvåa.Lundmark har får stort försprång (minst 50 m) så till han kommer jag inte nå men bena stumnar nu och jag växlar till lättare växel.Ser att någon ligger på hjul.En attack bakifrån hade jag inte pallat med men Magnus Svedin som låg på hjul kommer upp i mitt blickfång men målet är nu nära så på med tyngre växel igen och jag lyckas därmed få lite mer fart som även tar mig i mål.Viktor som är första års junior imponerade stort idag med två segrar.Själv får jag hoppas på att formen stiger så pass att man åtminstonde kan hjälpa till nästa gång det blir tillfälle.

Inga kommentarer: