söndag 12 oktober 2008

inte alltid som de går bra!

Jag hade bestämt mig för o gå ut lugnt på dagens race och det kändes och ju bra men när jag tyckte att nu ska jag fan ta i då sa det bara fjutt.Hände absolut igenting då jag gick från komfortabel zonen till rött.Så det var bara och lugna ned sig lite och få lite flyt.Låg fortfarande hyggligt till men sedan så går jag omkull och tappar kedjan.Tappar ytterliggare nån gubbe och ger järnet för o köra ikapp men tappar bara kedjan igen,lätt frustrerad med stukad kamplust så kör jag vidare och tar mig i mål på en sjunde plats.Om inte om fans så hade det kanske blivit några placeringar bättre men generellt så fans det inte o kroppen i dag.

snorade rätt rejält dom första varven men sedan så kändes i alla fall det bättre, nu gäller det bara o få ordning på kroppen till veckan så det svarar lite bättre under stockholms tävlingarna.
Men att rå på segrande Pär Björkman blir inte lätt.

Nått som verkligen har varit kul har varit o följa elitens framfart under helgens tävlingar.
Här har starten precis gått.

6 kommentarer:

Anonym sa...

vi ses i södertälje! håll dig frisk nu gubbe! hur är det med vitlöksintaget, - är det tillräckligt??
/stef

Janne.J sa...

Förstå sjukdomen detta år kom ju nu efter ha varit ute på gallej.
Så man är en vekling nu för tiden som blir sjuk för att man tar ett par bira.
men skulle jag få välja o bli sjuk nån gång på året så var det väl helt ok o bli sjuk just nu.
Gott om tid o slipa på formen fram till Cross SM i götet.
vi ses på banan

Anonym sa...

Tjena Janne!
Hoppas det ordnar upp sig till helgen, vi ses på Bosön! Förresten, du har väl sett att det bara är H/D elit som har SM!? "Lördag 29/11 SM för elit samt separat öppen tävling för övriga". Jag trodde att veteranklasserna också hade SM! Inbjudan finns på http://www.mck.se/ nu.

/Justus

Anonym sa...

Ja efter att ha pratat lite med cup generalen(öijer)så verkar det inte bättre.Fy fasen va tråkigt.
Det ska då alltid jävlas med oss veteraner.hmmm
Janne.J

Anonym sa...

Ser att du får konkurrera mot en gammal landslagsorineterae på Valhalls tävling. Hasse Mård har gjort några världscuptävlingar för Sverige för ett gäng år sen. Tror han fick skadeproblem som sabbade sen.

Janne.J sa...

ok daniel.Kul med lite inside info :)

Jag tror dock fortfarande att björkman blir den tuffaste motstådanren att bräcka.
Kul är dock att även elit killen pär strömblad gör en intressant start.han kommer deffintivt ge sig in i tätstriden.