onsdag 28 januari 2009

Insnöad!


Det är lätt och bli insnöad på olika träningskoncept.eftersom att jag aldrig fått nån egentlig träningshjälp så har jag lyckats med och gjort dom flesta felen träningsmässigt som man möjligen kan hitta på och göra.

En sak o som tagit mig framåt är givetvis all data o alla hemsidor som finns att tillgå.Men man famlar ju ofta som en blind i mörkret.Nått som jag dock lyckats få fram genom mina erfareheter är att det är viktigt att träna på allt och sedan special nöta sina svagheter lite extra.
I dag så provade jag Emmas Nr 1 intervaller och det fick mig deffintivt ur komfort zonen.kropp och ben gillade deffintivt inte när kadensen gick över 100 strecket.
Men det är en bit kvar till säsongs start så kadens hinner jag nog få.
Cred till Emma som körde detta pass 2ggr vecka.

Jag var ju i för sig tokig nog att köra ett styrke pass före intervallerna och 100kg benspark gjorde väl sitt till för tröttheten.Jag har hård vecka denna vecka så det är bara o mata på vilan kommer ändå följande vecka.

till sist läste jag just att även XC-SM kommer kommer gå i falun?Hade nog inte tänkt köra det detta år men vafan går det i grannbyn så. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är toookig Janne.

Med litet mer flyt på MTB-SM i år så kan det kanske bli ädlaste valören i någon av diciplinerna.

/Pär

Janne.J sa...

Tjenare din gamla räv.Ja helt omöjligt är det ju inte att jag kanske beträder översta delen på pallen.Nu blir det i alla fall lätt att nöta in den stundande banan.

Lance sa...

Tjena JJ!

Kör du bicepscurl mitt i vintern ? Näää ... nu ser jag, det är benet !

Det är bra Janne, pumpa på !
/ aka Lance