onsdag 4 mars 2009

Jag älskar kort kort!


Alltid gör det väl nån glad med en sån här bild men jag tänkte mer på intervaller faktiskt(denna gång).Efter gårdagens styrkemangling och med i dag efterföljande träningsvärk så hade jag väl inga stora förhoppningar på nått bättre pass.
Men att köra korta intervaller med kort vila gör verkligen så att kroppen vaknar.
Jag vet inte hur jag tänkte för bara några år sedan då kortaste intervallen var på 2 min och med lika lång vila.Jag vet inte men om man blir som man tränar så får man ju be sina konkurenter om att ta det lite lungt ibland för man är ju van att vila 2 min lite då o då.Så för mig ingår kort korta året runt.Men nu med tävlings start bara månaden bort så gäller det o öppna upp lungorna lite oftare.

Åter till passet då .Det tog det ca 10 min innan jag låg på 160 puls och ytterliggare 5 min innan jag nådde 90%.Mot slutet hoppade även pulsen uppemot 96% och det med ben som jag hade svårt o gå med.
Kort kort is tha shiit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt.
Är det Alexandra.:-)

Kör hårt Janne.

Blomman