fredag 17 september 2010

Bakåtsträvare!

Detta skickade jag till scf i dag.gör som jag och mailbomba scf för nu vägrar dom att ha nån veteranklass i år igen på cross sm

Usch och blä.Efter att ha sett cykelcrossklasssen veteran öka år för år och när det ändå var fler startande i herrarnas veteranklass än någon annan klass så hoppades jag mfl på att äntligen SM status på klassen.

Om ni slutar och vara så stelbenta och överparagraferande eller vad det beror på så skuile fler köra tävlingarna.jag känner ett flertalet norrläningar som inte har ekonomi för att kuska på alla crossrace men ett SM skulle deffintivt vara välbesökt.Jag ser då ingen anledning att inte få SM status på herrar veteranklass.

En klass som är välfylld borde i mina ögon kunna få det oavsett hur många startande det är i övriga klasser.



Skärpning SCF



Janne.Jakobsson

Borlänge CK

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär som jag sa till delar av cykelcrosskommitèn. Glöm inte att mailbomba dom oxå. "Då måste vi erbjuda damer veteran samma sak och där finns inte underlag än.." Ungefär så lät det.
Du har mitt fulla stöd Janne./ O

Samuel sa...

Ja jag skulle lätt komma ner till ett SM, men inte fan åker jag 100 mil enkel väg om det inte blir SM-status!!

Martin Wenhov sa...

Kan bara hålla med! Jag hade sett fram emot SM-status i år och ett kul race i Kumla. Blir det inget av det är det mycket tveksamt om jag kör tävlingen...

Janne.J sa...

Svagt av en cross kommité och inte jobba för vår sak.Buuhu
Helt tvärkört kanske det inte är ännu då jag fått meddelande om att mitt brev skickats till tävlings kommitén.

Så gör såsom jag gjorde,plita ner några rader så kanske det ordnar sig.
kom igen nu.

Anonym sa...

Pratade idag med Tomas Rehn i scf. Berättade hur besviken jag är och tycker de gjort fel beslut. Fick svaret att inget beslut är taget för det kan bara scf styrelse göra. De har nästa möte 23 oktober. Ca 3 veckor innan vårt arrangemang. Ni fattar hur det känns som arrangör då.
Han tryckte även på att damerna var det svaga kortet. Så istället för att ge den stora skaran herr veteran ett lyft så håller man tillbaka på SM-statusen för att se om cx inte bara är en fluga samt vill de att det ska bli flera damer (men det gäller väl hela sporten?). Man vill att ett SM ska ha hög status och inte bara slänga iväg en SM-stämpel. Inge nytänkande där inte./ Ola

Anonym sa...

Jag pratade också med niclas nilsson almby i dag och han sa att ni även fått medaljer till vetaranklass utskickat.
sjukt.

Niclas sa...

Vart lite osäker på det där med medaljerna nu. Men när jag såg dem så såg det ut att vara fler än 6st. Ola vet säkert mer. Tråkigt hur som helst om det inte blir mästerskap för veteran.