måndag 13 september 2010

Svealands med eliten!

140 km skulle averkas och med ett så litet startfält som ca 40 cyklister.
Stockholms klubbarna dominerade startfältet så vi övriga var få så taktiken dominerade loppet omgående.
Attacker följt av att alla satt och tittade på för och se om dom var nöjda.Efter att ha varit med på otaliga attacker så kom det oundvikliga några stack och när jag sedan hämtat in ytterliggare en attack så sticker ytterligare cyklister så där dör loppet lite för oss 15 talet som är kvar i klungan eller mer rätt gruppetton.
Få vill vara med och köra in dom där framme då dom flesta har nån i täten.


Farten är nu rikitigt lusig och luckan framåt barta ökar så när min klubbkompis kört på lite och fått lite lucka så går jag ikapp och vi får lucka.Vi börjar faktiskt närma oss täten med några sekunder men det är 2 min fram så det spelar mindre roll då huvudsaken är att få köra på lite utan en massa folk på rulle.

Vi mistar oss lite på avståndet till mål för när vi når varvning så är det hela 50 km och tre varv kvar.Vi nöter dock på men strax före ytterligare en varvning så har tydligen dom bakom oss fått lite mer fart för vi är ikapp körda.

Javisst ja redan ute på andra varvet av åtta så går min bakväxelvajer av så jag fick därmed växla mellan 39-11 och 53-11 det funkade hyggligt men lite slitigt var det i dom små backar som fans på varvet.

Dum som jag var efter utbrytningen så började jag greja med växelvajern och får tillslut in den i kasetten.Får därmed lov och stanna och innan jag kommer upp på cykeln så har gruppetton fått två hundra meter.Farten var ju inte så hög på gruppen men likväl så kommer jag inte ikapp utan kör resterande 30 km allena.
Jag ser dock gruppen framför mig fram tills att även framväxeln ger upp så då vart det singelspeed sista varvet in mot mål.

Hade rätt skoj dock under dagen och ska man se nått possitivt så kommer jag gha fräscha vajrar till nästa helgs sista chansen drabbning.

starten foto taget från
erik kullgrens blogg


Två inte allt för trötta gubbar

Jag och norbergs inslag i klungan försöker hålla upp farten.

I utbrytning från gruppetton med Jonas Ericsson

Inga kommentarer: