måndag 27 september 2010

kompiscross!

Eftersom jag och min fru ändå åkte ned till Stockholm denna helg så passade jag på och gästa kompiscrossen ocgh deltävlingen hästpojken ute vid fiskartorpet.Det var inte helt lätt att hitta dit så när jag väl såg en crosscyklist så kunde jag pusta ut och ladda för race.Jag tog då inte allt för hårt på detta lopp men stockholmarna verkade vara nog så laddade.Det var ett rejält gäng som samlades för start.Dom var dock snälla och lät mig stå i första led.
fotona är lånade från kompiscrossens hemsida

jag kom ut som tvåa i starten men efter ledaren lagt sig så var jag helt plötsligt i topp

Fick en rejäl lucka efter varv ett




>Efterföljande varv kom dock ett gäng ifatt och vi var nu fyra i täten.



Daniel rytz gav sig dock och vi var nu tre.



Mård hade fram tills detta läge endast legat på hjul och bidat sin tid och när han väl attackerar så gör han det rejält och får lucka direkt.jag jagar länge och väl men när jag väl vill ha hjälp av fredrik Almgren så får jag ingen så mård seglar iväg.









Väl där händer det inte så mycket mer för min del då loppet har satt sig jag och almgren turas om och hålla fart



två varv kvar

Vi håller ihop och jag börjar se fram emot en spurt då almgren brukar vara giftig på detta moment.Men ute på en allmänväg så får vi möte av några gångtrafikanter och almgren får därmed lucka jag lyckas inte täppa till luckan i banans sista backe och slår därmed av på farten.
Såsom man givetvis inte ska göra visst är det jobigt men varför inte ta i 200m till när man är så nära mål.Hade givetvis inte kommit ifatt men tycker själv att tilltaget är hemskt onödigt.


Målgång



Eftersnack

Mård körde på duktigt i täten och vann rätt så överlägset.
Nu vet jag att han är i god form så det gäller att hålla sig på tårna här under hösten om jag ska kunna utmana denna starke man.


Efter loppet så tar vi oss 100 m och får oss en god fika och lite roligt cykelsnack.

Bra träning vart det och som vanligt kul och träffa cykelfolk.

2 kommentarer:

Henke Hulken Ögren sa...

Imponerande att se att du är lika ihärdig med cyklandet som tidigare , skall hejja på dig på någon deltävling i höst !

/ Hulken

Anonym sa...

tänkte just på dig häromdan henke.Snart dax o damma av cykelbena eller?
2011 låteer väl ok?
janne.j