söndag 25 september 2011

Gubbcrossen Stockholm!

Hade ju fått Låna jonas ericssons alucross och pimpat den med mina reynolds 32mm carbonhjul.Kanske inte dagens lättaste ekipage då fincrossarna stod i rader på detta så roliga arrangemang men gott nog för att få sig en fin genomkörare.

Vi var minst 40 till start och efter banvisning på en väldigt platt bana så gick starten.Missade lite och få i pedalen och hamnade hyggligt långt fram men inte främst.Lyckades dock ta ledningen efter några 100meter men tappade den fort då jag drog ur pedalen.Lyckades i och med det också att tappa tätgruppen och fick därmed jaga.Kavade dock av bakhjulet i en gräskurva så det blev till att dra ner på tempot något för att däcket skulle om möjligt sitta kvar hela loppet.Vart lite nervöst men det höll bra fram till 200m kvar då framhjulet kavade av helt.

Hade ju nya hjul och allt för lite lim på fälgen så det är bara hem o slicka såren.
La mig lägligt denna gång på höger höft så nu har jag lite värk på höger i stället för som hela sommaren på vänster.Tror dock att det inte är allt för farligt denna gång.

Var i alla fall skitkul att få göra crosspremiär för i år.


vart tyvärr dnf idag då min slarvlimning gav vika 200m från målet.


foto Patrik Rising

1 kommentar:

stefan carlsson sa...

Omväxling főrnőjer, är det inte ena sidan är det den andra. Ser att bck kittat upp sig på ny tävlingstrőja också, lagom till hösten, -kul där! Ses i helgen./stef