fredag 22 juni 2012

Tjiiiett!!


Körde solleröloppet som jag oftast brukar idag.Lite annorlunda var det dock då man i år slog ihop elit o senior.Gjorde därför en riktig seniorkörning och låg på hjul hela loppet för att sedan spurta lite.Vet inte om det var så många som brydde sig i klungan då redan tiotalet redan hade gått i mål?Landade i alla fall på en 21:a plats skäms nästan då jag åkte av både en o två gånger i alla grisbackar. Hade faktiskt lite ambitioner o gå loss men vänsterbenet krampade när jag satt så vart rätt glad över att det gick o stå och cykla så att jag åtminstonde kom i mål på en hygglig placering. Rätt härligt att cykla solleröloppet för en gångs skull i värme. Rätt kul när vi gick in på upploppsrakan att Pär (Valhall)Strömblad ropar kör nu janne. Att han hann med det och sedan spurta förbi mig med var rätt kul i sammanhanget. Dagens segrare Magnus Darvell och hans team polare stod och diskuterade lite före start då darvell sa att han hade problem och få fast styret.Nillson fick därmed förklara att man var tvungen och ha två insex nycklar för o dra fast topplocket på styret.Darvell sa oj det hade jag inte en aning om och körde sedan så hela loppet och vann.Styret fixade han sedan efter loppet :)

Inga kommentarer: