tisdag 4 december 2012

Positivt test av Thermacell värmesulorna!

Har inte velat skriva nått förrän det blivit lite kallare.Nu har vi ju fått mer av den varan än man kanske hade önskat.Hur som helst så distansade jag både fredag o lördag i helgen med vamra fötter.

På fredagen väntade jag 2 timmar innan jag slog på sulorna.Det finns ju två värmelägen så denna dag var jag ganska frusen då sulorna startades men ganska omgående så spreds en behaglig värme som räckte dom återstående 2 timmarna som var kvar av passet.

Lördagen var lite kallare typ mellan 6-8 minus.Så jag provade och köra på mellan läge detta pass.
Kul nog räckte det gott i det 3 h långa passet.Krämade på max sista halv timmen med.

Så runt 4 h kan man nog kräma ur innan batterierna börjar ta slut och behöver laddning.

Vi har ju runt -20 för närvarande så mina nya vänner åker ur och i olika skor för att få ha lyxen att ständigt ha varma fötter.

negativt då?

Jo det krävs lite extra utrymme i skorna men dom som är vana vinter hojare har ju redan lite stora skor så plockar man bara ut befintlig sula så funkar det prima..

Riktigt nöjd över dessa då det är grymt skönt o slippa allt vad kablar heter och varma fötter ger välmående.

Så hos mig får dessa 5 rattmuffar av 5 möjliga.

Så känner ni för varma fötter så köp!

http://www.acreto.se/Heated-Insoles

2 kommentarer:

Joachim L sa...

Redan uppskrivet på önskelistan!
Lite synd bara att de är så dyra... och att de bara kostar hälften så mycket i USA, vilket ändå landar på en ansenlig summa.
Men varma fötter är värt mycket!

Janne.J sa...

Jo nog kostar det sin slant.men dom är ju inte dyrare än dom med sladdar.

Och dessa är då typ 100 gånger smidigare.

Hoppas för dina fötters skull att tomten är snäll nu då :)