söndag 9 juni 2013

Falken Loppet!

Stor klunga idag.Gillar verkligen inte att köra race med tok mycket folk på en inte allt för utslagsgivande bana.På köpet så hade jag tydligen tagit ut det mesta av kraften ur kroppen på dom tidigare loppen i helgen.

Försökte några halv dana ryck för att få lucka men kraften var inte nog att få nån riktig lucka.Mål backen kändes dock som att jag skulle kunna spurta hyggligt i men väl där så är det ingen som sätter upp nån större fart så att ta sig fram klarar jag inte av utan klungan  brer ut sig över hela vägen.Det dröjer därför  till sista 50 metrarna innan jag får fri åkbana spurtar  därmed sista biten så  nån stans runt tionde plats vart det nog.Mitt livs lägsta spurtpuls uppnådes därmed (165)  Hade till exempel en snitt puls på luma gp på 169.

Inte riktigt nöjd med helgens resultat men kul och träffa andra gubbar i min egen ålder.

Helgens kung blev defintivt Bengtsson från olympic som vann fredag och söndag och tvåa  på Luma gp på lördagen.

                               

Bengtsson i spets som oftast denna helg


Inga kommentarer: