söndag 2 juni 2013

Nya Långa lugnet är inget motionslopp!

Ja då har man tagit sig an ännu ett långlopp på mtb.Precis som tidigare så hinner jag åka en bit och får därmed känna på tävlingspulsen.Denna gång vart det återigen punka och jag hade varken slang eller andra lagningsgrejer.Det anmärkningsvärda var att det redan stod minst 10 Pers med punka när jag kom.Fick höra efteråt att det var bortåt 70 st som röjde samma öde på samma ställe?Mitt tävlande var över i och med punkan så jag tog mig ner för lugnetberget och gick sedan till bilen och kastade i en slang.Tog nog bortåt 45 min det hela för nu var det lite glest på banan.Rullade dock på i mitt eget tempo så jag kom ifatt folk mest hela tiden och jag tror inte jag sett så mycket folk gå på ett långlopp.Hörde även nån Mumla att det här är fan inte ens roligt.Jag har ju cyklat långlopp i tio år så dom tekniska partierna var för min del skitroliga men det kan inte vara kul för en nybörjare att ta sig ann denna bana.Utan konkurrens hårdaste loppet i cupen. Kan nog säga att den som kört detta kommer tycka att till exempel Finnmarksturen är en baggis.Det bästa med loppet i dag var dom handbygda stigarna.Det sämsta var ändå att arrangörerna hittat på ett nytt grepp och inte ge priser till segrarna i veteranklasserna?

7 kommentarer:

Helena sa...

Ja vad gjorde de? Tala om att bli snopen när det inte skulle bli priscermoni. Även om jag "bara" kör i D30 är det ju kul att få hoppa upp på pallen. Lottade priser är väl ok men snuva oss på podiet var trist. Nåväl, som du säger en tuff bana som verkligen sög i benen. Roligt men tokkobbigt :-)

Anonym sa...

Bra! Jag håller med. En riktig pissbana. Hoppas de lägger ner skiten. Fy fan! Arrangörerna en trave idioter hela bunten. Det bästa vore om du tog över alla tävlingar. Tänk vad bra det skulle bli. Inte en punka, inte en backe, helt slätt och en miljon i prispengar till alla i veteranklasserna. Janne fot president! Jocke Silvberg

Janne.J sa...

Ja att få kliva upp på pallen oavsett pris har varit stolta ögonblick i min karriär hemskt synd om er som berövades.

Jocke är det Cykelvasa banan du pratar om :)

Anonym sa...

Inget motionslopp, och ändå ställde du upp?

Unknown sa...

Helena och Janne:
Prispengar delas i regel inte ut till veteranklasserna, men väl priser. Arrangören missade detta av någon anledning och ångrar säkert detta för nu kommer de att skicka ut priser till topp tre i de övriga tävlingsklasserna som inte fick vara med vid prisutdelningen. Grattis veteraner, sport och juniorer!

Och så undrar jag varför du inte har med dig slang och pump Janne??? Så tungt är det väl ändå inte, eller glömde du bara den i bilen ;)

Janne.J sa...

Hoj Oscar!Jo jag läste att Falu CK hade ändrat sig i ärendet och det var ju kanon.Jag har aldrig sagt att nån ska ha några pengar?

Det där med slang så hade jag inte nått mitt mål(pallen) oavsett om jag hade haft med eller inte.Men på den här banan är det nog säkrast jag tar med slang till nästa gång :)

Unknown sa...

Kommentaren ang prispengar var riktad till "Anonym".

Lycka till nästa gång och glöm inte slangen ;)