fredag 25 juni 2010

solleröloppet Senior!


Stor klunga idag ca 130 man tror jag.Jag höll låg profil i dag och sparade kraft för att om möjligt överleva dom beryktade backarna i Orsa.gick lite sisådär då jag föll av i sista backen och hamnade därmed i tredjeklungan.
Mina lagkompisar körde dock starkt och satt med i tätgruppen.Så jag la ner jagandet och la mig på hjul i gruppen.

Trodde faktiskt loppet var över där för min del men tydligen så var samarbetet inte allt för gott i täten för med milen kvar var vi ifatt och jag kände mig nu riktigt pigg.Jag försökte positionera mig bra men när det vart stopp på höger kant så fick jag lov och lugna ned mig och snedda över i vänster körfält tyvärr så var jag lite väl långt ned efter det men plockade en o annan på vägen uppför målbacken och skar därmed mållinjen som sjätte gubbe.

Det kändes riktigt bra då jag ändå hade varit avhängd och långt från nån toppplacering.Och nästa helg är det ju tämligen backlöst då det är dax för veteran sm i järvsö.

Inga kommentarer: