söndag 15 augusti 2010

Nordiska veteran landsväg


Loppet började med lite dålig fart och när nån attackerade som inte hade landlagströja så fick han helt enkelt åka.åtminstonde trodde jag att det aldrig skulle hålla,dom blir dock tillslut sex stycken där framme.

ytterliggare en grupp på sex får lucka så nu är det fara o färde när vi är hyggligt nära så kör jag i spets och får lucka.jag jagar ifatt och har goda förhoppningar om att nu kör vi ifatt täten.
en cykelcity kille är dock riktigt grymstark i banans längsta backe så på toppen har dom tre norrmän som satt med flygit av.

Vi är nu tre varav Mats Hedlund verkar ha kört slut på det mesta krutet..Vi rullar dock på och om inget händer så inser vi nu att loppet är kört men det är trots allt 40 km kvar.På slutvarvet närmar vi oss en grupp men inser efter en stund att det måste vara en grupp med avhängda cyklister från H30.

När det endast 3km kvar så blir vi ifattåkta av tempomästaren farten ökar och mina medåkare får ge sig.

Det blir därmed spurt på tre,Norrmänen är då inga superspurtare så när jag kastar mig ut från hjul så ger sig dom båda ganska omgående och jag tar 7:e platsen.är hyggligt nöjd med det men nog hade det varit kul och få sloss om medaljerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra kört Janne !
/Pär