onsdag 29 augusti 2012

Årets bästa tränings race!


90 km skulle köras idag och bara det kräver sin man.Redan när fältet släpps ut ur säter så flyger några av i startbacken.Farten fortsätter att vara hög och inte många ä rädda fö ratt gå på attack.En av dom mest villiga är den gamle elitåkaren Roger Karlsson.Lurig som få är han också då han gärna släpper lucka i klungan så att man helt plötsligt får jaga ifatt dom övriga.Efter typ 5 mil så blir det rikitgt tufft då kristoffer kvist sm 2:a i sprint stafett kommer farande som skjuten ur en kanon.Han har även med sig pär arvidsson och den gamle förbundskaptenen på mtb från leksand Anders.Roger karlsson är redan i utbrytning och luckan till kvist ökar snabbt.Usch nu är det bara att gå all in jag går ner i bocken och kör för allt vad tygen håller.Puh jag kommer tillslut ifatt men nu är bensinen slut.Tittar bak och ett gäng är avställda. Farten bedarar dock då kvist går åt sidan övriga jobbar då i fatt.Nu är nog dom flesta möra får attackerna bedarrar och vi rullar runt.Roger karlsson har dock krut kvar? så med milen kvar så får han lucka igen tillsamans med två till.Några sliter hårt för att vi ska komma ifatt jag försöker dock spara lite på bena i sista backen så ligger jag på kvist hjul och tillsamnans med Daniel Ekström så får vi nu lucka mot klungan.Vi jagar nu febrilt.Nåja mest kristoffer.Hur ska det gå grabbarna i täten håller undan och mållinjen närmar sig snabbt.Kvist vill ha fram mig o daniel men va fan om jag tar förningen så kommer mina ben inte att räcka till för spurten så kvis får slita på.Tycker att gruppen framför oss börjar komma lite väl nära mål linjen så jag drar igång lite tidigt visar sig för daniel väntar ytterliggare nån meter och kommer sedan flygande han lyckas precis spränga målinjen föra ck uni killen som gästar oss jag tar mig förbi två av utbrytarna så en tredje plats får jag till.Är faktiskt rikitgt glad för daniels skull.Han som jag är en av dom som inte vinner många av våra race så att det gäller som idag att få till taktiken.Sånt gillar åtminstonde jag att det inte är alltid den starkaste eller snabbaste killen som vinner.

2 kommentarer:

DE sa...

Frågan är om jag inte har näst mest segrar i TCT historien efter Micke Hägg. Roberto och Per kan också ha fler segrar, övriga är jag ganska säker att jag har fler än. Har i alla fall minst en seger per säsong förutom säsongen 2011. Sen kan det ju vara så att segrarna inte kommer lika tätt längre... :)

Janne.J sa...

Dina segrar kom nog mycket före min tid för som du säger har du tagit en ungefär en per säsong då jag kört.

Oavsett så var ju kvist den starkaste för dagen och vi tog honom på taktik vilket var det roliga i det hela :)