söndag 26 augusti 2012

Finnmarksturen 2012

Trodde före loppet att min form skulle ha stigit en del sedans cykelvasan. Men när fältet släpps in i backen så får jag ligga på en hel del bara för att inte släppa täten så jag slår av lite för att kanske ansluta när det börjar gå nedför. Vi blir ett gäng strax bakom tätklungan.När vi sedan börjar närma oss håksberg så tar jag täten i min grupp för att om möjligt komma ikapp.Vi blir några som jagar bland annat min vän Peter Almlöf Ludvika som jag vet kan banan väl.Vi hämtar in några som tröttnat men ser vi ser inte tätklungan mer denna dag.Atle Hansen tuffingen i H50 drar friskt på grusvägarna men vi är ett stort gäng och det går inte tillräckligt fort så jag håller mig lugn och bidar tid medans vi kommer närmare Ludvika.Vid en spång så försvinner mitt framhjul och jag ligger o simmar en stund får lite känning i knät efter det men ingen större fara.gruppen håller ihop runt ABB jag sladdar lite men hänger kvar över berget men när jag får lagning så låser sig kedjan och jag får springa uppför en brant.Tyvärr så försvinner gruppen jag åkt med där och jag får jaga tillsamans med en trött Pär kumlin.Jag åker ifrån honom ett par gånger men så fort det är lite stök så åker han ifatt.Vi kommer även ifatt en o annan bland annat Klubbkompisen Per Arvidsson. Känner mig ganska pigg men ser ingen grupp framåt så jag spar på krutet till sista backen.Även Micke salomonsson har trampat ifatt vår grupp och in i backen så visar han hur man gör när man ska ta sig an en klättring.Jag är tillslut uppe som andra man men micke ser jag inte skymten av.Vi blir fyra gubbar som håller ihop mot mål.Är inte så nöjd med dagen men därtill att ta stryk av en klubbkamrat vill jag inte så det får bli en långspurt och jag tar övriga i gruppen.2.38 i mål räcker till en fjärde plats i klassen. Jag och dom lite snabbare gubbarna får pris ivrigt påhejade av min son Jonathan.

Inga kommentarer: