onsdag 8 augusti 2012

TCT träningsrace i fågelmyra!

Vi körde som vanligt vår träningsserie och i dag på en rätt kuperad väg.Hade inga dröm ben men jagade ifatt dom starkaste i dagens fält Fredrik frykberg och kristoffer Kvist. Det var dock lite jobbigt så vid näst sista vändningen(vi körde fram o åter på en väg)Så vart det lucka och jag fick lov o ge mig.Åkte därefter med klungan för att spurta lite mot övriga.Fick ge mig för andra veckan i rad mot erik pettersson :(. En fjärde plats alltså.Vi pustade en stund och körde sedan ytterliggare ett race hamnade lite långt bak i en av vändningarna och givetvis kom en attack då och många trötta ben så innan jag han fram så var klungan uppdelad.Vi vart några tröttingar som jagade men förgäves vart därmed sjua och poänglös detta race.(fem får poäng i totalen. Kör ett distans pass i morn för att skölja ur bena lite rull på fredag borde göra bena lite race villiga till en av årets höjdpunkter cykelvasan. Börjar ni som jag längta efter höstens cross fester?

Inga kommentarer: