måndag 24 september 2012

Cykelcross i Branäs!


Jaha då har man premiärkört i prestigeklassen i cx cup.Branäs fick till ett fint arrangemang där vädret nog var bland det bästa för helgen i sverige.Så hyggligt torra banor i helgen alltså.Hade nog huvudet kvar lite i superklassen för när det gänget körde så hade svårt o fundera på mitt egna race utan följde skådespelet med spänning. Är lite halvnöjd med helgen då jag höll mig på bena och fick en fin genomkörare.Lite hopp för framtiden finns också då jag slog Fredrik Svärm på lördagen.Han körde sedan bra på söndagen.Jimmy Bodin körde ju upp sig fint på lördagen och han slog jag ju på söndagen så det är ju inga jätte avstånd fram till en placering runt fem. Banorna passade min rygg väldigt dåligt då ryggen gav upp tidigt på lördagen för att på söndagen hålla runt 40 min.Kan ju säga att om man nu vill ha fler landsvägs cyklister inom cx så måste man ha mindre stök.Jag har ju i alla fall lyckats kört en hel del långlopp under säsongen med stel gaffel utan rygg ont?Söndagens bana var ju lite bättre i rygg synpunkt men efter lördagens rygg mangling var man ju redan lite mör.Hörde både en o annan som hade rygg känningar och då kör ju ändå alla i prestige MTB. Hur som helst så var ju branäs nya på banan så kör dom fler gånger så finns ju möjligheterna för en mer varierande bana då området vi körde på hade förutsättningarna. Att störa omgivningarna var ju i detta fall inga problem då stället var totalt folktomt. Att jämnföra arragemang ska man kanske inte hålla på med,då man ska vara glad över alla klubbar som faktiskt vill hålla i en tävling. Men nog längtar jag till en av Sveriges bästa banor och CX arrangemang då vi nästa tävlingshelg gästar Kumla. Over and out! Foto adam steen Höll lagerkrantz o niclas andersson på stången så länge ryggen ville vara med. JanneJ

Inga kommentarer: