lördag 15 september 2012

Distriktsmästerskap!

Foto H.öijer

Funderade länge denna dag om jag skulle köra landsväg eller komma igång med cx träningen.Vädret avgjorde då det var fint solsken så ska man ju givetvis åka racer. Vi i Borlänge hade ett rejält gäng och ett ganska fint övertag mot resten.Kvist som säkert hade vunnit oavsett beordrades att sitta på hjul så han fick en fin resa till målbacken.Han förvaltade läget fint och vann ganska lätt.Enda killen som följde var 15 årige Lundmark även han borlänge.Själv låg jag länge trea uppför grisbacken som avslutade det hela .Men Adam Steen kom farande sista biten och tog mig med 30 meter kvar.Hm crossprestige förlust där :).Fyra över linjen räckte till seger i klassen så nu är jag distriktmästare i ett år.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hehehe, 1-0 redan. I fel gren dessutom ;)

Janne.J sa...

Ja nästa lördag så slipper jag i alla fall vara hjälp ryttare åt nån annan.
Då j-vlar :)

Unknown sa...

Då blir det åka av när stark-Janne får lufta BH:n!

Janne.J sa...

Nä bh:n tar jag nog av mig hemma tihi:)