måndag 3 september 2012

Rembo trampet!

avslappnad stämning före start. Körde rembotrampet i Avesta i söndags.Känns som ett lagom lopp med tanke på avstånd och längd med sina 10 mil.Klungan var också lagom stor då vi vart ca 30-40 st rätt fort.Det sprack av lite i Hedemora och jag fick lov o attackera ifatt.Vi var nu åtta man framme i täten men tyvärr kommer den ökända Olsbacken närmare garpenberg så då var ju givetvis dom två starkaste i gänget tvugna att attackera.Låg själv lite inbäddad och innan jag fått i nån tyngre växel så var det lucka fram.Jagade typ halva backen innan jag fick se mig besegrad :(. Henrik Nyström som vann kinnekulle solo i senior är ju inte allt för dålig uppför heller.Började kolla lite bakåt i det läget och vi var några som låg hyfsat nära varandra så kanske det borde gå att köra ifatt tät gubbarna.Vi var fyra stycken som slet på och nån tyckte vi skullle ta det lugnare eftersom det var långt kvar?Vi övriga brydde oss dock inte om den kommentaren först måste vi ifatt sen kan man omöjligt ta det lite lugnare.Vi var dock i ett backigt parti och utbrytarna körde på i god fart.Från att ha sett dom skymta framför oss så var dom plötsligt helt borta.Vi fick nån uppgift på 1.15 min men två ville börja stå över i gruppen så vi var ganska körda.Huvudklungan började också skymtas bakom oss så vi beslöt oss för och invänta dom för om möjligt köra in utbrytarna.Men vi kom aldrig riktigt nära så det ändå roliga kvar var att spurta i mål.Var några fartgupp och kurvor innan mål så jag drog igång med ca 300m kvar och fick förvånansvärt lätt en lucka och rullade därmed först in i mål i gruppen. Trevlig bana och kul offensiv körning under loppet. Foto manne löfström href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgLP6Oe2CVG2HOGcKrZaoqcvBh5AaAQhEUbKdpcMCKOK8BdsrD8HIraweAithQbIOFYNsrSw7UN1rDBAbUqhLjbxmMt3Y9IxO0udVVSNo2Pgsc4ET4AQux4zifk2WHs_Rw3saOmmNbKsILt/s1600/rembo+trampet.jpg" imageanchor="1" style="">

Inga kommentarer: