söndag 20 oktober 2013

Kolmårdscross!

I dag var det riktigt crossväder.Blött lerigt tungtrampat.Kände  att i dag borde banan passa mig.Fick också till en riktigt bra start iväg som trea efter albin.Men jag är löjigt snäll så fort nån vill om så släpper ja snällt dom förbi.Hade dock dagens trea i blickfång när jag sliter hårt i bromsen för att om möjligt få stopp på ekipaget.Då smäller det till och all bromsverkan försvann.Jag försvann rakt fram genom banden och höll på och skrämma livet ur funktionären som fick kasta sig åt sidan.
Tog nog ca 20 meter innan jag lyckas stoppa.

Grabbarna framför var nu långt borta men jag hade nu lite nytt folk o kämpa emot.I princip bromslös var jag då frambromsen är ställd så att den inte tar allt för mycket,Första varvet utan  broms 
gick sisådär när det kom en chikan efter en brant så for jag helt enkelt rakt fram genom banden.

Började dock efter det hitta en teknik som funka skapligt då jag ville bromsa så satt jag mig helt enkelt på ramen och satt ned fötterna.En klar seger i dag var att jag faktiskt klarade mig runt helskinnad.Kom i mål som 8:a efter faktiskt kört ifatt och  ifrån två man  på sista varvet.

Inga kommentarer: