tisdag 11 mars 2014

Glada BCK:are i Lagos Nigeria!

Mötte upp ett gäng cyklister här i 20 miljoners staden.Sjuk trafik här så vi tränade på en återvändsgata.Men det kom väl en 20 bilar i minuten så det gäller o vara försiktig.När sedan dom flesta här verkat fått sitt körkort i ett flingpaket så är det med viss risk man tar sig fram här.Var o varannan bil som körs har krockskador.Hade en fin incident till träningen en buss kör om och bromsar in innan han passerat mig för att sedan börja en högersväng med mig på insidan.Var bara o kasta sig på bromsarna.Klarade mig med andan i halsen.Svär både en o annan gång åt idioten som bara kunde ha bromsat  in o väntat tio meter så hade det varit lugnt...

Kul var det i alla fall att återse några av killarna jag mötte för tre år sedan.Killarna här har fått en klar uppgradering på material så det var kul att se.
Jag cyklar på Fredrik Ericssons skänkta hoj.En klar förbättring mot cykeln jag lånade tidigare.Jag skickade ju alla andra cyklar till Akure och var osäker om jag gjorde rätt men med facit i hand så finns det bra mycket mer cyklister här än där och dom flesta har bättre material.Nytt pass i morn 08.00 möjligtvis lite svalare den tiden än senare.

Tog en jävla tid i dag innan alla fått på sig kläder lugnat ned sig så pass att vi kunde få till gruppbilderna.Lillkillen på en av bilderna är föresten ett adoptivbarn som vart överlycklig över o få vara med o få en tröja han med.


 fin Dura Ace hoj.Killen som ägde den var kapten för Lagos gänget.Jag frågade om han var rik när han hade så fin hoj.Han svarade kort ja.

Bianchi även här.

Inga kommentarer: